Одну з ключових ролей у роботі силового агрегату авто відіграє прокладка головки блока циліндрів (ГБЦ). Вона забезпечує герметичне з’єднання між основними елементами цього механізму. Завдяки цьому запобігається витік охолоджувальної рідини, моторної оливи та вихлопних газів із камери згоряння. З часом цей елемент зношується та виходить з ладу, що підвищує ризик серйозних поломок у двигуні.
Важливо, щоб ця деталь завжди була у справному стані, тому водіям слід регулярно перевіряти її стан. При перших ознаках несправності необхідно звернутися в автосервіс, щоб механіки усунули проблему або замінили пошкоджені комплектуючі.
Основні причини прогорання прокладки ГБЦ
Під час роботи автомобіля двигун сильно нагрівається. Робоча температура цього вузла тримається на рівні +90…+100 °C, що є основною причиною прогорання прокладки ГБЦ. Через сильний нагрів деталь деформується, що порушує герметичність камери згоряння.
Якщо ви вирішили купити прокладку ГБЦ, важливо забезпечити правильне охолодження як цього елемента, так і двигуна в цілому. Ось ключові причини, чому прокладка може прогорати:
- Недостатня кількість охолоджувальної рідини. Якщо її недостатньо, зайве тепло не буде вчасно відводитися від двигуна. Це може бути спричинено витоком антифризу або несправністю системи охолодження.
- Несправність термостата. Якщо цей пристрій неправильно визначає температуру двигуна, він може блокувати потік охолоджувальної рідини. З часом це призводить до перегріву та прогорання прокладки ГБЦ.
- Поломка водяного насоса. Якщо цей компонент не виконує свою функцію, циркуляція антифризу в системі порушується. У багатьох випадках це може спричинити прогорання прокладки.
Окремо варто відзначити низьку якість охолоджувальної рідини або її сильне забруднення. Навіть якщо використовується надійний комплект прокладок ГБЦ, антифриз може погано виконувати свою основну функцію. Через це метал постійно перегрівається, що зрештою призводить до його термічної деформації.
Додаткові причини прогорання прокладки ГБЦ
Окрім основних причин, існують і інші фактори, що спричиняють значний перегрів прокладки двигуна. Вони залежать від якості ремонту, дій водія та умов експлуатації автомобіля. Ось найпоширеніші причини перегріву прокладки ГБЦ:
- Надмірна або недостатня затяжка болтів. Якщо кріпильні елементи затягнуті занадто сильно або, навпаки, недостатньо, це може призвести до різних проблем. Наприклад, прокладка може деформуватися або не забезпечувати достатню герметичність камери згоряння.
- Механічні пошкодження. Через удари або заводський брак на поверхні прокладки можуть з’являтися мікротріщини. Згодом вони розширюються, особливо під впливом високих температур. Проблеми також може спричинити корозія, оскільки прокладка ГБЦ часто виготовляється з металу.
- Несправності камери згоряння. Детонація, передчасне займання палива або підвищення тиску в циліндрах значно збільшують навантаження на прокладку.
Ще однією причиною несправності може бути неякісно виконаний ремонт. Якщо поверхні прокладки та блока циліндрів не були очищені від залишків герметика та забруднень, нова деталь може не забезпечувати належну герметичність камери згоряння.
Ознаки несправності прокладки головки блока циліндрів
Навіть якщо ви замовляєте прокладки ГБЦ під індивідуальні параметри, вони можуть вийти з ладу раніше очікуваного терміну. Визначити це можна за кількома характерними симптомами, що сигналізують про порушення герметичності:
- падіння потужності двигуна;
- перегрів силового агрегату;
- наявність моторної оливи в системі охолодження або антифризу — в масляній системі;
- білий дим із вихлопної труби;
- зниження рівня охолоджувальної рідини.
Якщо вам потрібна прокладка головки блока циліндрів, її вартість може значно відрізнятися залежно від марки та моделі автомобіля, а також виробника. У будь-якому випадку зношені компоненти слід своєчасно замінювати, щоб уникнути поломок більш дорогих і складних вузлів у транспортному засобі.